26 November 2010

- jangan hina aku ......

entry aku kali ini aku ada sedikit menciplak dari blog kulup sakah kerana aku ada mengalami masalah yang sama namun ada sedikit perubahan agar peniruan itu tidak berapa ketara...he..he..he..


kenapa kalau kita sudah lama tidak berjumpa kawan2 lama perlu ada soalan
"kereta apa kau pakai sekarang?"
bukan kah ada soalan yang lebih afdal seperti sihatke?anak dah berapa?
adakah soalan tentang apa kereta yang kita pakai itu lebih penting?
adakah ia melambangkan egoistik bangsa kita?
tentang taraf status kita.

aku tak perlu malu walaupun aku hanya mampu memiliki iswara kereta kebal walaupun murah namun dengan rezeki aku yang halal.

"ko duduk mana sekarang?"
"kat jalan khamis"
"perumahan yang baru tu ke?"
'tak lah...rumah sewa je"
"emmm..emmmm.."
sambil bibir terjuih-juih..
menyampah aku..
adakah semua orang memiliki akal yang singkat seperti itu/
mencebik segala kekurangan kita ini?
adakah semua orang mempunyai nasib yang sama?

aku tetap aku...walaupun kurang mampu namun aku bahagia bersama keluarga dan dengan rezeki yang halal walaupun sekadar yang mampu hidupku ini....





morals of the story-

- ingat yang naik kereta mewah tu kaya ke?
dia kena bayar bulanan yang lebih dari aku tau.....he..he..he..
- janji aku tak kena hujan walaupun kereta murah...he..he..he..
- eh ...kalau aku susah ko nak tolong ke?belikan lah aku kereta mewah dan tanah supaya kita sama taraf...he..he..he..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan