11 November 2010

-duit RM50

Beberapa bulan yang lalu kecuh khabar bahawa duit RM 50 yang mempunyai gambar5 bersalut bendera malaysia dan 0 yang berbentuk bulan sabit dan bintang jika di tukarkan di bank menjadi nilai RM 100.Aku mula-mula memang tak percaya langsung,mana mungkin duit baru keluar boleh mempunyai nilai 'double'
Aku ingat lagi nyonya Sunlida Travel Agency berkata -
" ini wang ha..kasi simpan...nanti boleh tukar satu ratus "
Aku hanya tersengih sambil mengambil baki duit selepas membuat tempahan teket kapal terbang tempohari.
Sengih-sengih gak...tapi aku ambil juga kata-kata nyonya tu.
Start dari hari itu aku mula mengumpul duit RM 50 yang mempunyai lambang tersebut.
Cucuk duit gaji je sebelum buat bayar hutang belek dulu dan asingkan.

Dapat je baki dari kedai mesti check dulu kemudian simpan.

Simpan punya simpan tetapi masih tiada lagi khabar dari bank yang duit tersebut boleh di tukar jadi RM 100.
" yang...jum kita pakai je duit ni"
"nanti kalau betul...macam mana" wife aku tanya aku balik.
"betul gak"
He....he...he...walaupun kesahihannya tidak pasti dan memang tak kan pasti namun aku simpan gak.....manalah tahukan..kot..kot...he..he..he...
morals of the story-
- mana mungkin duit RM50 boleh tukar jadi RM100...lain lah duit tu dah jadi antik.
- jangan dengar khabar angin...semua tipu je.
- lebih baik duit tu ko buat belanja je...ha..ha..ha..ha...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan