06 April 2011

-Rights Football Academy vs Maulud Aceh.

R.F.A vs Maulud Aceh ? ada team baru ke? nama ganjil plak... apa cerita sebenarnya ni??? Pada 03.04.2011 ada jemputan dari orang-orang Aceh yang tinggal di Meru untuk menghadiri kenduri sempena menyambut Maulidul Rasul. pada yang sama R.F.A juga ada perlawanan liga. So kerana menghormati jemputan ( yang jemput adalah pengelola majlis iaitu Hj Mawardi -tuan punya kedai runcit/jamu sebelah kedai perabut ). selepas menghantar anak aku ke RRI untuk perlawanan ( aku tengok gak sekejap tapi kecewa kerana anak aku tidak di turunkan langsung ). terus aku kembali ke meru untuk menghadiri majlis tersebut bersama family aku. kedatangan kami di sambut dengan pujian-pujian ke atas Nabi Muhammad S.A.W... marhaban serta lagu-lagu memuji kebesarannya.
mereka-mereka ini adalah anak-anak yatim Aceh yang berlajar di pusat tahfiz Bangi.
sungguh merdu alunan suara-suara mereka ini...
antara tetamu yang hadir ( untuk makan )
yang hadir bukan setakat warga Aceh tetapi juga penduduk setempat yang terdiri dari berbilang bangsa.
makanan memang sedap-sedap...berbagai jenis lauk yang menu utama adalah dari daging...lembu dan kambing ( peberet aku tu...).

Semua modal untuk mengadakan majlis ini adalah kutipan dari orang-orang Aceh yang
tinggal sekitar Meru ( kebanyakkannya adalah tokey kedai runcit ). ini pulak anak aku yang tak makan nasi tetapi makan keropok sahaja...
muka bertukar masam/marah apabila keropoknya diambil...
yang ini plak tergaru-garu kepala untuk memikirkan bagaimana caranya untuk menghabiskan nasi....ish..ish..susahnya nak habiskan....
acara ini mendapat liputan yang meluas dan ada di siarkan di tv pada malam harinya ( berita..tetapi aku tak tengok cuma dengar cerita je...he..he..)Dan juga di siarkan di akhbar pada keesokan harinya ( yang ini aku baca ).



Selepas makan kami sekeluarga bergegas menuju semula ke RRI dan brharap perlawanan kedua yang melibatkan team anak aku akan masih ada.

kereta di pecut dengan laju....he..he..80km/hrs ( dah cukup laju tu.....berhati-hati di jalan raya ).

malangnya...perlawanan telah berakhir lebih kurang 20 minit yang lalu....mungkin kalau aku bawak 240km/hrs mungkin sempat tapi kereta aku tidak mampu memecut sebegitu laju....


Keputusan perlawanan yang berlangsung....

1- RFA vs Academy Soccer Kids MBSA ( 1-2 ) tetapi ini telah mencipta sejarah kerana selepas 5

perlawanan ini adalah jaringan yang pertama walaupun tewas.


2- RFA vs First Kick ( 0-0 ).


Dengan keputusan tersebut RFA mengumpul 2 mata dan masih menduduki tempat terakhir liga.


Minggu depan ada lagi perlawnan yang akan menemukan RFA vs Qube Kick di venue yang sama.



morals of the syory-


- antara makan dan bola .....aku akan pilih makan ( lebih-lebih lagi kalau ada lauk kambing ).

- antara bola dan rendang daging...aku tetap pilih rendang daging.

- antara bola dan ayam goreng...aku akan pilih ayam goreng.

- kesimpulannya....aku akan pilih makan dari segala-galanya...ha..ha..ha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan