05 April 2011

- kasut baru Mizan...

Kereta berhenti dan parking di garaj yang semakin usang dan berlubang-lubang. keliahatn seorang budak yang tersengih-sengih....
tersengih cam kerang busuk sehingga menonjolkan barisan gigi yang berterabur.
oh! patutlah tersengih lebar...ada sesuatu yang di belinya...
beli kat mana tu?

kat al-ikhsan rupanya.......beli apa tu>
tersengihanya masih belum hilang.....
dua beg tu........
beli kasut rupanya.....nike tempo plak tu....woi..yo.
tersengih lagi ( yang ini aku suruh )...

eh ! bola pun beli gak.....
amacam? ada gaya tak?




Minggu lepas aku ada berjanji pada Mizan..kalau dia dapat menjadi pilihan utama aku akan belikan kasut baru.

So terpaksalah aku menunaikan janji aku itu walaupun ia akan menyebabkan poket aku tinggal duit shiling sahaja......

Banyak juga pilihan kasut di al-ikhsan syesen 7 shah alam ni....





morals of the story-



- anak2 perlukan peransang walaupun poket akan kosong....

- alah untuk anak2 apa salahnya berabis duit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan