21 April 2011

-INVICTUS

Invictus?
aku cari dalam kamus tetapi tidak ketemu maknanya....
apasal Invictus?
hari ini di kilant tempat kerja aku ada tayangan filem ini..
apasal pulak kena tengok?
itu aku tak tahu....arahan big boss...follow je...
cerita berkisar pada watak utama iaitu Nelson Mandela dan berlaku sekitar permulaan pemerintahannya selepas hapusnya dasar apartheid di africa selatan.

watak utama sebagai nelson mandela di pegang oleh morgan freeman ( memang sesuai betul ) serta watak lain oleh matt damon ( ketua pasukan ragbi ).

semua sedang kyusuk menonton......

tanpa menoleh kiri atau kanan...mata semua menuju ke wayang.....

ini pulak aku....ha..ha..ha...ha..aku telah tertidur rupanya( gambar curi oleh kawan aku )...

cerita boring sangat..mana leh tahan..lain kali tayanglah cerita hantu mak limah balik rumah ke?

barulah best...ha..ha..ha...

tetapi kesimpulannya ..cerita ini berkisar kepada mandela yang mengharapkan pasukan rugby africa selatan akan memenangi piala dunia....

perlawanan akhir menemukan africa selatan melawan all black ( ada jonah lomu )....

ini adalah kisah benar yang akhirnya pasukan africa selatan memenangi piala tersebut...



habis filem tersebut aku termenung sendiri....

apa motif big boss aku suruh tengok filem ini?

aku tiada jawapan untuk itu....





morals of the story-


-untuk dapatkan feel filem..perlu kyusuk.

-jangan tidur dan berdengkur ketika menonton wayang...

-cam mana nak ada morals of teh story dari filem tu kalau tak minat...ha..ha....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan