28 April 2011

- eh ! dia ada 4 jari kaki je.....

ini kaki aku....apa ada dengan kaki ini yang kurang menarik ni?
ada ceritanya.....pendek je ceritanya...
peristiwa berlaku lebih kurang 14 tahun yang lalu......begini ceritanya.



Hari ini hari yang amat penting bagi aku.....
kali pertama aku berkunjung ke rumah mak we aku ( la ni isteri aku ).
degap...degup jantung berbunyi....yang ada bapaknya pulak tu yang menyambut.

aku jenis yang pemalu.....jadi aku melangut-langut seorang diri....
bapaknya pula muka agak serius....aku terdiam......


Peristiwa itu berlaku begitu sahaja....


selang beberapa hari aku jumpa ngan mak we aku...
dia berkata....

" BAPAK CAKAP ABANG BAIK...TETAPI KESIAN YE...JARI KAKI CUMA ADA EMPAT"

apa????????????????????????????????????? jari kaki aku ada empat? biar betul...
lihat betul-betul kaki aku ni...betul ke ada empat je.....

ini kaki kiri aku.....eh ! betul lah.


ini kaki kanan aku....betul juga lah......



ha..ha..ha..ha...itu tabiat aku....aku kalau duduk kat kerusi memang suka sorok satu jari kaki aku..ha..ha...ha..ha....






morals of the story-



- nak jumpa bakal mertua kena prepared betul-betul.

- nak jumpa bakal mertua duduk diam -diam ( konon-konon baiklah ).

- nak jumpa bakal mertua jangan sorok apa-apa...lebih-lebih lagi jari kaki...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan