10 Ogos 2010

-hari usahawan sekolah anak aku

Pada tanggal 31.07.2010 yang lepas sekolah anak-anak aku ada mengadakan hari usahawan.
setiap ibu bapa di galakan untuk membeli kupon yang berharga RM 30.00.
aku dapat rasakan itu tidak mencukupi unruk anak-anak aku.
so atas nama kebajikan aku up lagi RM 20.00.

seawal jam 9.00pg lagi anak-anak aku sudah mula sibuk untuk mengajak aku pergi.
masih awal lagi....tetapi atas desakan juga kami sekeluarga jam 10.00 sudah tiba di perkarangan sekolah.ingatkan kami yang terawal...rupa-rupanya ada lagi yang awal dari kami.
eh..cam familiar je gambar kat atas ni.....
la...cam na artis-artis ni bolah ada kat sini.
okaylah...mereka ni pun banyak membantu untuk mengutip derma...banyak gak orang yang bergambar dengan mereka sambil menderma.

banyak 'booth' yang ada kat sini dan salah satunya adalah pameran dari 'free gaza' yang memaparkan kekejaman rejim zionis.


mengenai kesihatan pun ada....

contoh-contoh makanan yang harus orang seperti aku elakan....

la....anak siapa ni berpanas?




siap cekak pinggang lagi....penat ke?

dia lagi...
mana abang ngan kakak?
apa lagi anak aku yang berdua tu...kalau jumpa kenkawan masing-masing tak ingat kat kita langsung.

memang ramai mak bapak pelajar yang hadir memberikan sokongan....

kaunter kopun juga agak sibuk....
anak-anak aku juga menyibuk....
beli lagi kopun RM 20.00....
jumlah terkumpul sudah RM 70.00....
mana tak nye...anak bujang aku tu masuk rumah misteri je 5 kali..beli majalah...makanan...ntah apa -apa lagi yang di belinya....
tak mengapalah...atas nama kebajikan...
hai....pejam mata kenapa?panas ke?

senyumlah sedikit.....


kenapa?ayah tak belikan apa-apa ke?mintalah kat bonda tu...


nasib baik anak aku yang ni memang tak banyak meragam...boleh bawa ke majlislah.....
dah penat pusing sana pusing sini....jam 1 pun kami berangkat pulang walaupun anak-anak aku membangkang.
terpaksalah aku meninggalkan mereka berdua di sana bersama dua lagi kopun...jumlah kopun setakat ini..RM 90.00.
sebenarnya banyak lagi booth-booth yang lain seperti dari polis traffic tapi aku tak sempat nak klik.....
jam 3.00 petang aku kembali kesini lagi untuk mengambil anak-anak aku yang kelihatan puas tetapi keletihan......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan