14 Ogos 2010

-bazaar ramadhan di meru.

Hari ini hari ketiga umat islam berpuasa.
pada hari ini juga baru ada kesempatan untuk aku mengunjungi bazaar ramadhan.
jam 6.20pm aku dah gerak keluar dari rumah,sebelum tu singgah sebentar mengutip hutang...dapatlah.
singgah dulu pasaraya 99 beli susu anak...lepastu baru bergerak ke bazaar.
mak ai.....banyak nye orang.

dari pandangan tempat aku parking motor.
kiri dan kanan sama sahaja...penuh ngan orang membeli dan lepak lepastu baru belah.

saje aku klik hujung sana sebab ada ayam panggang....( peberet aku ).


aku klik kat sini sebab ternampak orang pakai baju/uniform yang sama ngan aku pakai masa kerja ( maksud nye tu sama kerja ngan akulah ).

lemang antara juadah yang di jual...dah nak habis pun.

eh...bang relax je.....
ni semua berdiri di hadapan gerai menjual roti john....kena beratur.


termasuklah aku sekali...lama tak pekena roti john ni.....
beli roti john,karipap panjang dan lonjong serta kuih pelita aku pun berangkat pulang.
jalan pun agak jammed....maklumlah warga meru ni banyak yang bekerja..oleh itu sinilah tempat untuk mencari juadah berbuka puasa.
harga? tidak berubah...sama sperti tahun-tahun yang lalu.cuma aku minta quality di pertingkatkan sebab tahun lepas banyak yang tak sedap hasil jualannya.
hari ini aku pun dah terkena...beli kuih pelita tiada rasa langsung.agak agak mungkin yang buat kuih ini terlupa menaruk gula ( tak pe aku maafkan kesilapan itu ).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan