03 Disember 2010

-sama dan serupa?

Aku pasti semua orang pernah mengalaminya.
alami apa?
baju yang sama....

apa perasaan anda apabila sedang anda berjalan tak kiralah dimana-manapun tetiba di hadapan anda berdiri seseorang yang sedang memandang anda dan anda juga memandang orang itu dan anda dapati orang itu berbaju sama seperti anda.apa yang anda perlu buat>>?-
1-cepat-cepat beredar
2-senyum simpul dan malu.
3-buat bodoh.
kenapa aku menulis entry ini..
sebabnya ketika aku bershopping petang tadi sedang belek-belek baju sebelah aku seorang lelaki juga memakai baju yang sama dengan aku.aku pandang dia ..dia pandang aku..muka aku merah malu...isteri aku tersenyum simpul.
"tu lah...lain kali jangan beli baju longgok jual murah punya"
ha..ha.ha..ha..ini bukan kali pertama kali aku terserempak dengan orang yang memakai baju yang sama...dah banyak kali..walaupun aku beli baju yang murah...agak mahal dan mahal ( adake?) pasti ada yang sama.....



morals of the story-

- kalau tak nak sama jahit baju sendiri.
- alah..kalau sama..lain kali ko tegur je orang tu " eh baju kita samalah...boleh but boria"
- jangan beli baju jualan murah 70% diskaun...gerenti banyak orang beli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan