20 Disember 2010

-alamak boringnye.....

masa meeting DQM pagi tadi amat membosankan sekali.
tak ada apa yang menarik perhatian aku.
akhirnya tangan aku mula melakar dan merepek.
kertas pembentangan quality kualiti menjadi mangsa.
aku dari dulu memang minat melukis walaupun aku tak pandai melukis.
aku suka tengok orang melukis.
kalau dahulu aku setiap hari minggu suka pergi central market cuma untuk melihat orang melukis....berejam-rejam aku tunggu pun sanggup.

sampai sekarang pun kalau aku time bosan..tangan akan mula melakar sesuatu....
tetapi sampai sekarang pun aku masih akui....aku tiada bakat untuk melukis.
tapi okay gak lah untuk menghiburkan diri sendiri.

dua kawan aku sekarang menjadikan bidang ini satu kerjaya yang tetap.
kalau korang tengok majalah ujang akan terjumpa kartunis SAGU....itu kawan aku...tiap-tiap petang ( dululah...tahun 1990 ) main bola kat depan rumah mak cik bedah.
lagi satu TEMBAKAU yang terkenal dengan Kartininya....dia dulu satu kelas dengan aku dan suka lepak kat rumah aku sambil melukis.
aku pernah songlap satu lukisan dia yang bertajuk "Fiona".






morals of the story-
- banyakkan training baru pandai.
-tapi kalau tak de bakat....memang takkan pandai ( cam aku ).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan