03 Disember 2010

-Danish ujian.

Tahun depan bertambah lagi anak aku yang akan bersekolah sebenar( sekolah tadika adalah sekolah main dan makan - meminjam kata-kata anak sulong aku ).
Minggu lepas ada ujian dionogstik ( betul ke ejaan ini?maafkan kalau salah ) untuk menentukan kelas untuk tahun depan.
Anak aku yang ini memang aku akui agak lemah dalam membaca...maklumlah masa tadika dalam seminggu 3 atau 4 kali je hadir.
Puas gak aku ajar kat rumah tetapi masih kurang memuaskan...asyik main aje.

aku lihat anak aku antara yang mempunyai badan yang terkecil sekali...kenapa anak-anak aku tidak mengikut susuk tubuh aku?
bedak bertempek kat pipi....nanti ayah sapukan bagi rata...
alamak....jangan tengok cameralah..tak nampak natural.
ini perhimpunan utuk budak atau mak bapak budak?
suruh budak beratur lagi senang dari menyuruh mak bapak budak pergi ke dewan.
cikgu berusaha menghalau mak bapak supaya biarkan anak-anak untuk berdikari...tetapi mak bapak ni banyak yang degil....he..he..he..aku tak.
dalam kelas...Danish cuba meniru budak di belakangnya.
entah apa agaknya yang di jawapnya itu.
Masa balik aku tanya "boleh jawap ke?"
"he..he..he..he.."
itu je jawapannya......dan "yah..singgah kedai kita hauslah"
morals of the story?
- apa yang ada morals kat story ni?
- anak harta kita...didiklah mereka...sayangilah mereka..lindungilah mereka...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan