12 Oktober 2010

- Mizan ada awek ?



ini anak aku yang sulong bernama Muhammad Mizan Aiman dan berumur 11 tahun ( 19.09.1999 ).

minggu lepas semasa aku mengambilnya dari sekolah dia ada cakap

" ayah...kita dah bagi gambar tu..."

aku terdiam sejenak....

baru aku teringat dua hari sebelum itu dia leka sedang melukis gambar seorang budak lelaki dan perempuan sedang berenang di dasar laut sambil menangkap ikan.

aku masih lagi terdiam.

tetapi siang tadi ketika aku memeriksa beg sekolahnya ( rutin mingguan untuk melihat hasil sekolah ) aku terjumpa sekeping surat.di dalamnya ada 2 jenis tulisan yang berbalas-balas...

yang pasti mukadimahnya adalah ucapan terima kasih kerana lukisan yang cantik itu.

aku tergamam sebentar...aku tak sangka anak aku yang baru berumur 11 tahun sudah pandai bercinta........( bonda nya cakap ikut perangai ayahnya )....tetapi mana ada...aku dulu pemalu dengan perempuan...nak cakap pun takut .....ha..ha..ha..

moral of the story-

- nasihatkan anak...jangan bercinta pada usia muda.

- pastikan anak bersunat dulu kalau nak bercinta.

- jaga perangai kita...jangan anak ikut...he..he..he...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan