13 Oktober 2010

- makan-makan di madam lim's setia alam.

Khamis yang agak membahang...tepat jam 1.00pm aku sudah menanti di sebuah restorant
yang terletak di dalam bangunan Tesco Setia Alam.menantikan para sahabat yang lain.
hari ini GM aku nak belanja makan tengahari sempena dapat menyetel satu customer yang agak fussy ( padahal bukan customer tetapi 3rd party inspector yang very fussy ).
ah lantak lah ko...fussy ke tak janji order tetap 'on' lebih-lebih 6 atau 7 container untuk satu bulan dari customer ni.
sebelum isi tinggal tulang perlu di photokan dahulu...
tangan seperti membaca doa tetapi tidak sebenarnya...tangan sedang tidak sabar untuk menyunkit isi udang dari bekas tanah liat itu.( lupa lak orang putih cakap apa..clayport..air pot ..ala apa-apa aje lah ).
yang tunjuk tanda jari bagus tu salah seorang yang paling kuat makan...tetapi masih tidak dapat menandingi aku yang terkenal dengan kuatnya makan.
semua masih malu-malu untuk memulakan gerak...memandang kiri dan kanan.

eh...ini gambar cam sama je yang dengan di atas...double up lode ke?

ini udang goreng yang terlalu garing...kulit amat keras sekali.

masa ini masih lagi malu-malu untuk memulakan langkah suapan.mengambil kesempatan itu untuk bergambar dengan aku punya GM.( sponsor makan ni ).

mata ku masih menjeling kepada orang yang di hadapan...sedang menyedok isi tom yam yang berapi dengan harapan ..janganlah di habiskan.

setengah jalan sudah berlalu...semua menumpukan perhatian kepada aku...membilang kepala-kepala udang yang telah aku kerjakan.

dari sudut ini tidak kelihatan aku...hanya sebahagian badan.ketika ini aku sedang khusuk menghabiskan udang meja sebelah.
masih lagi tidak berhenti membaham udang sedangkan yang lain sudah mula menghentikan langkah....ala dia orang tu malu sebenarnya...padahal dalam hati....emm..emm..em..melantaklah lagi.

sengaja menayangkan kulit-kulit udang yang isinya sudah mmemasuki ruang-ruang kosong di perut ku.
jelingan dari GM yang di dalam fikirannya....tak rugi betul bawa ini orang..semua dia kasi habis.

makanan semua sudah habis ( ada udang di tangan sebagai prop ) sekarang masa untuk seisi berfoto.
foto lagi dengan udang yang sama di tangan....dengan fikiran yang kusut..bila lah udang ni dapat ku sumbatkan dalam mulut....he..he..he...
tepat jam 1.55pm semua sudah selesai...hidangan hanya tinggal tulang...kulit...dan pinggan kosong.so kami bergerak ke arah kilang semula dengan langkah yang berat kerana terlalu banyak makanan yang terisi di dalam.
moral of the story ....la makan pun ada moral gak....lantak lah ko.
- berenti sebelum kenyang bukan berenti selagi tak habis.
- makan orang belanja memang best.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan