25 Januari 2011

- Danish darjah satu....

pejam celik..pejam celik begitu pantas masa berlalu pergi.
aku rasa baru semalam aku menyambutnya...
sedar tak sedar dah meningkat usia tujuh tahun..
bertambah lagi bilangan anak aku yang bersekolah....


gaya seorang budak baik dalam kelas.
masih lagi dalam gaya budak baik...

biaslah budak-budak...
tak sabar nak balik.
hari pertama aku tunggu...
rehat aku biarkan...hanya pandang dari jauh.
lihat kebolehannya berurusan dengan mak cik kantin......dan berjaya dengan jaya.
hari kedua aku tak perlu tunggu...
hantar dan aku balik...
ujian kedua pun lulus dengan cemerlang.


tanda nama tu bertahan hanya 3 hari...lepas tu tak nampak bayang.....
masa memang begitu pantas berlalu...
anak yang dulu aku dukung selalu kini memasuki alam sekolah sebenar.
apakah itu tandanya aku sudah tua?
selamat bersekolah "baby"
**baby nama panggilan manjanya....
morals of the story-
- itu tandanya aku dah tua.
- ajar anak baik-baik jangan jadi cam ayahnya yang bersekolah tak berapa pandai.
- he..he..he..he..tua kah aku?







Tiada ulasan:

Catat Ulasan