12 April 2010

-tranformasi handphone aku.

hari ni aku tak tahu kenapa mood aku baik sangat.lepas hantar anak2 gi sekolah aku beli roti canai dan lepas sarapan ( pekena cni nye tongkat ali 3 in 1 )aku mula mengemas rumah tanpa di suruh atau dipaksa oleh orang umah aku.aku bab mengemas umah ni memang liat sikit...aku lebih rela masak dari mengemas rumah.tapi kali ni lain..semua bilik,ruang tamu,dapur semua aku kemas.sampai bawah katil pun aku mop+glo( biar wangi ).entah cam mana aku terjumpa balik h/p aku yang lama....

aku tak pasti berapa harganya...tp aku ingat RM800 kot...( hujung 90 an )tapi yang pasti sim kadnye harga rm 120..itu pun aku beli second hand dari kawan aku...wei..masa tu sim kad mahal hoi..sampai rm 280.
aku pakai h/p ni sekejap je...pastu aku sambar model ericsson T..lupa siri berapa...tapi sekejap je kerana kegilaan kepada Nokia telah melanda Malaysia ketika itu dengan model 3310,3320 dan3315...aku pun tangkap satu 3315 ( 2nd hand ) beli kat kawan aku dengan harga RM 350.
boring pakai yang tak de warna ni bila aku tengok semua orang beli yang color nya.budget pun seciput so aku tangkap model sony ericsson yang bercolor tapi murah nye...
aku pakai tak lama kerana rosak sebab anak aku rendamkan h/p aku tu dalam segelas nescafe yang hangat...hua..hua...


tak pe..itu can aku nak beli yang canggih sikit...so aku sambar Nokia sabin(6600).h/p yang pada aku banyak fungsi tapi berharga murah.tapi h/p ni tak lama aku pakai sebab kilang aku ada bagi saham dan aku ada untung sikit so aku sambar h/p yang mahal sikit model sony ericsson K750i.mahal tu h/p ni...RM 1650.tapi duit saham nye pasal lantak lah.h/p ni pun tak lama aku pakai sebab kebodohan aku sendiri..aku pergi blow ngan angin ( konon2 nak buang habuk ) tapi skrin dan memory kad nye tempat rosak habis.so aku pakai balik nokia sabun aku tu..sampailah aku beli sony ericsson model w ni.....

h/p ni pun masalah gak...itu pun sebab kepandaian aku sendiri...mic nye rosak.oleh kerana tengah musim h/p yang butang nye banyak...aku pun sambarlah satu..he..he...



antara koleksi h/p aku yang masih aku simpan lagi......







Tiada ulasan:

Catat Ulasan