15 April 2010

-aku pergi New Zealand

penerbangan yg mengambil masa hampir sepuluh jam amat memenatkan aku..namun apabila terpandang sahaja bumi new zealand ini segala kepenatan hilang di bawa kedingin angin yang bertiup kencang.terdapat rembisan titisan air menampar-nampar diri ini.aku masih lagi tak percya bahawa aku kini sudah menjejakan kaki ke bumi kiwi ini yang terkenal dengan all black nye.pemandu pelancong masih sibuk menguruskan yang lain ..mata aku masih terpandang suasana yang amat asing bagiku.tak sabar rasanya aku ingin melawat perkampungan kaum maori yang telah dijanjikan.perjalanan yang memakan masa hampir 3 jam amat memenatkan..tempat yang di tuju masih belum tiba lagi..di corong speaker si pemandu pelancong masih mengomel dengan bahasa yang aku tahu serba sedikit sahaja.akhirnye aku terlelap juga........dan tiba-tiba tidurku terganggu bila terdengar suara...
"ayah...ayah...bangun borang tu belum di isi lagi"
aku terkejut...rupanya aku bermimpi...lantas aku terus mengisi borang peraduan yang akan membawa aku ke New Zealand....InsyaAllah...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan