28 April 2010

-aku suka membaca..

aku kalau bab membaca memang suka sangat..seingat aku lah..dari kecik memang aku suka membaca.mungkin tabiat bapak aku ni di warisi oleh aku.aku tak pasti bila aku pandai membaca tapi aku rasa umur 6 tahun kot..sebab ingat lagi time tu aku suka baca buku sejarah unruk penilaian darjah lime kepunyaan aban aku.tapi aku tak sekolah tadika?cam mana aku boleh membaca pulak?aku lahir genius kot?aku ingat lagi buku tu..sejarah mongol.time masuk darjah satu aku start baca buku sendiri.yg aku ingat cerita pasal pak cik kordi.he..he..lawak.
dulu hari-hari memang bapak aku akan beli suratkhabar..sampai rumah je..kami adik beradik akan berebut..sampai tension bapak aku..berterabur surat khabar tu...esoknye dan selama seminggu selepas tu bapak aku beli surat khabar jawi...sorang pun tak nak rebut.mungkin kesian punye pasal bapak beli balik surat khabar berita harian.bila aku ada duit sendiri aku mula beli bahan bacaan yg tak mengemnangkan minda cam buku lawak bodoh,majalah hiburan,majalah permotoran dan majalah gusti.tapi yang aku sedihkan koleksi majalah lama aku semua terbakar masa rumah emak aku terbakar.majalah yg tiada lg di muka bumi ni pun ada aku simpan.tabiat buruk aku suka membaca bahan yg tak mengembangkan minda berterusan sehingga aku berumah tangga...tapi sebab tak tahan kene bebel setiap hari aku stop semua tu...cuma aku beli surat khabar sahaja.tapi semenjak dua menjak ni..orang umah aku dah steady bila aku start beli MASTIKA...dia pun joint baca.


majalah ni sebenarnya banyak informasinya..dari bab kehidupan..agama..dan sosial hidup.


tapi dalam koleksi aku ada dua buah novel yg terselamat dari kebakaran rumah dulu.sebab aku simpan dalam locker kat tempat keje aku(biasalah..kalau boring aku baca ).tapi bukan novel cinta..sebab aku bab cinta lambat nak feeling sikit....

dulu time kemelut politik..aku sempat gak sambar satu buku politik..he..he..saje je....


tapi sekarang memang aku kesentret ngan MASTIKA sahaja..buku2 yg tak mengembangkan minda aku yg semakin menguncup ni telah aku tinggalkan.
***time aku catatkan catatan ni pun aku sempat baca label kat botol air yg sedang aku minum ini...he..he...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan